.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر اطلاعات: مازندران، تاثیرگذارترین استان کشور در دفاع مقدس
 وزیر اطلاعات: مازندران، تاثیرگذارترین استان کشور در دفاع مقدس

شمال نیوز: وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه انسان علاقمند به جاودانه گرایی است، گفت: مازندران تاثیرگذارترین استان کشور در دفاع مقدس بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فرمانداری بابل، حجت‌الاسلام سید محمود علوی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم ترحیم حاجیه خیران زارع مادر مکرمه حجت‌الاسلام حسنی قائم مقام بنیاد شهید و ایثارگران کشور اظهار کرد: شهدا در زمان قبل و پس از انقلاب تار و پودهای طاغوت را در هم شکسته و در برابر تجاوز دشمنان قهرمانانه ایستادگی کردند و مرگ شرافت‌مندانه و زندگی عزت‌مدارانه را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه زندگی ذلت بار در بین انسان‌های مومن و مسلمان جایگاهی ندارد، تصریح کرد: امام حسین (ع) در واقعه کربلا در برابر یزید و یزیدیان به مرگ آری و به ذلت نه گفت.

علوی خاطرنشان کرد: انسان زمانی که به این جایگاه می‌رسد ناخوشی‌ها، فراز و نشیب‌ها تاثیری در وی ندارد، از نفس مطمئنه برخوردار می‌شود و حتی خداوند طالب وی می‌شود.

وی، وجود پدر و مادر را نعمت الهی از سوی خداوند برشمرد و افزود: حاجیه خیران زارع مادری بزرگوار در خدمت اسلام، روحانیون و مبلغان اسلام بود و علاوه بر اینکه همسر و فرزندانش مبلغ اسلام و مکتب جعفری بوده، در قبل و بعد از انقلاب از مبلغان و روحانیون استان‌های دیگر در منزل خود پذیرایی کرده و معتقد بوده که کنیز مبلغان اسلام و امام حسین (ع) است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: مازندران به عنوان نخستین استانی که حکومت شیعی در آن پایه‌گذاری شد، دارای فضائل و ویژگی‌های خاصی است.

علوی افزود: مازندران در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین استان‌های کشور نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و در هر نقطه جبهه پا می‌گذاشتیم ردپای سپاه کربلا مازندران را در آن نقاط شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز تصاویر شهدا در نقطه نقطه مازندران جلوه نمایی می‌کند، بیان کرد: جوانان مخلص مازندران با عشق و معنویت و با یک دنیا عشق وارد میدان‌های نبرد حق علیه باطل شده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه انسان می‌خواهد جاودانه بماند و علاقه‌مند به جاودانه‌گرایی است، تصریح کرد: اسلام جاودانه‌گرایی را در زندگی با عزت و سعادت‌مندی را برای انسان تبیین و معنی کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرگ همانند زندگی مخلوق خدا است، خاطرنشان کرد: از نظر قرآن کریم مرگ عدم نیست بلکه مثل زندگی یک امر وجودی است و هدف خداوند از خلقت مرگ و زندگی انسان‌ها یک امتحان الهی بوده تا بداند کدام یک از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند.

علوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمانی پای گرفت که امام راحل نگاه مردم را عوض کرد و مردم کشته شدن در راه خدا را برای خود افتخار می‌دانستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.891 seconds.